KLIMAATBEDRIJF ZET DE TREND MET DUURZAAM SHOWROOMCONCEPT

Isola heeft begin dit jaar een nieuwe toonzaal geopend, pal naast het bestaande kantoorgebouw op zijn site in Tongeren. Het klimaatbedrijf pakt er uit met een brede waaier aan producten en diensten. Het nieuwe pand telt drie bouwlagen met een totale oppervlakte van 550 vierkante meter. “Op het gelijkvloers bevindt zich de toonzaal”, legt CEO Kim Strauven uit. “De eerste verdieping is een polyvalente belevingsruimte voor presentaties en netwerkevents, hoofdzakelijk voor b2b-relaties zoals architecten en projectontwikkelaars. En de tweede etage doet dienst als kantoorruimte voor onze medewerkers van de afdelingen klimaatsystemen en duurzame energie.”

Media Image

Alle lagen van vloeropbouw

De sleutelwoorden van het showroomconcept? Persoonlijke aanpak, duurzaam en hernieuwbaar. Toonzaaladviseur Cedric Ladangh ontvangt de klanten op afspraak voor een 1-op-1-gesprek. “Zij kunnen sinds 2017 bij ons terecht voor alle lagen van de vloeropbouw. Die begint bij de isolatie, waarvoor we drie mogelijke producten in huis hebben: ons granulaat Thermogran, gespoten polyurethaan PurePur en de EPS-mortel Thermo-ultra. Wij leggen ook de mogelijkheden van chape en vloerverwarming haarfijn uit. Andere klimaatsystemen – zoals een warmtepomp, airconditioning en ventilatie – en duurzame energie-oplossingen – denk aan zonnepanelen, thuisbatterijen en laadpalen – komen eveneens in beeld.”

3D-visualisaties en lichttafel

“In de showroom presenteren wij een hele range aan kwalitatieve vloer- en tegelafwerkingen: zowel keramische tegels, echte parket, laminaat, vinylparket en parkettegels als terrastegels en wandtegels. Meer nog: we zijn mee met de nieuwste trends”, onderstreept interieurarchitecte Margaux Vandereycken, die eveneens de klanten begeleidt. “Elke klant kan gebruikmaken van de moodtafel in het midden van de toonzaal om zijn ideeën visueel vorm te geven. Op een reuzegroot HD-scherm laten wij 3D-voorstellingen zien van de keuzes die de klant heeft gemaakt. Helemaal uniek is onze lichttafel met vijf verschillende kleurtemperaturen: van koud TL-licht over daglicht tot sfeervol warm licht. Zo kan de klant de kleur en textuur van een tegel beoordelen in verschillende natuurgetrouwe lichtomstandigheden.”

Media Image
Media Image
Media Image

Focus op residentiële architect

“Met ons showroomconcept mikken we op de residentiële architect, die ‘Create your comfort’ – de slogan van Isola – naar waarde kan schatten en die wij op technisch vlak volledig kunnen ontzorgen”, vult Kim Strauven aan. “Daarnaast servicen wij rechtstreeks de bouwheer of de eindklant van een aannemer of projectontwikkelaar.”

Interieur met ‘speciallekes’

E. Baillien heeft de volledige interieurafwerking van de nieuwe Isola-showroom uitgevoerd. Het familiebedrijf uit Maasmechelen maakt naam met schilder-, behang-, gyproc- en bevloeringswerken en maatwerk. Zaakvoerder Jan Baillien: “Onze vakmensen hebben de binneninrichting, uitgezonderd de harde vloeren, tot in de puntjes verzorgd. Van de gyprocwanden, plafonds en keukens tot de schilderwerken en tapijttegels. Alles is tot een goed eind gebracht.”
Voor het interieurontwerp tekende MaMu Architects, dat bekendstaat om zijn knappe designs die altijd wel een zekere uitdaging inhouden. “De toonzaal van Isola is dan ook geen standaardproject”, vervolgt Jan Baillien. “Zo gaat het project gepaard met tal van ‘speciallekes’ waaronder een kitchenette in een goudkleur en op de eerste verdieping een belevingskeuken met één grote kastenwand, die kan openschuiven tot de deuren volledig verdwenen zijn. Ook alle details komen mooi tot hun recht. Bij E. Baillien zijn we terecht fier op het eindresultaat.”

Media Image
Media Image
Media Image
19 jul. 2024

Deel dit artikel

Partners

Structurele Partners