$show=home$type=grid$spc=1$sn=0$l=0$c=4$m=0

$show=home$type=carousel$h=90$t=0$cls=4$l=0

De modieuze aannemer “Uitstraling is meer dan enkel dure merken dragen”



De kleren maken de man. Maar wat maakt de succesvolle vrouwelijke of mannelijke manager/aannemer van tegenwoordig? Kennis en kunde zijn nog belangrijk, maar er is meer. Uitstraling bijvoorbeeld. Die bekom je met de juiste kleding, een aansluitend interieur en het perfecte vervoersmiddel. Limburg Bouwt verzamelde specialisten, die ons leren mee te zijn met onze tijd op het gebied van mode, interieur en wagens.


Greet Vanhees - GV Fashion




Uitstraling is meer dan enkel dure merken dragen.

De standpunten uit de bouwwereld kwamen van Chris Slaets, de directeur van de Confederatie Bouw, en interieurarchitecte Ingrid Nelissen, zaakvoerster van het gelijknamige bureau. Patrick Vossen, sales manager van Vossen Mannenmode, en styliste Griet Vanhees van GV Fashion vertegenwoordigden de meningen van de modewereld. Voor de autowereld tekende Dimitri Chaniotakis van Land Rover present.


Gekleed tussen de mensen

Alle gesprekspartners waren casual chic aan. “Dat is een trend,” aldus Ingrid Nelissen. “De hiërarchie binnen een bedrijf blijft belangrijk in verband met het nemen van beslissingen, maar vervalt almaar vaker op het gebied van mode. Managers staan tegenwoordig tussen hun mensen en denken met hen mee. Het teamgevoel is belangrijk. Het maatpak binnen de bouwwereld lijkt verleden tijd. Daarbij zijn aannemers – net zoals ik – vaak op een werf aanwezig. Daar ben je niets met afgelikte kleding.”


                                                                                                   Patrick Vossen - Vossen Mannenmode

Patrick Vossen nuanceert: “Anderzijds moet je als manager goed voor de dag komen. Dan is een maatpak de juiste keuze. Een man in maatpak heeft toch net dat ietsje meer.”        

De kledingkeuze is volgens Patrick Vossen ook afhankelijk van andere factoren. “Bijvoorbeeld leeftijd en met wie je omgaat. Een modieuze manager moet rekening houden met zijn doelpubliek.” “Dat is waar,” pikt Chris Slaets in. “Heb ik een meeting met een grote Franstalige bouwgroep? Dan draag ik altijd een kostuum. Waarom? Zij verwachten dat.” Griet Vanhees: “Het management moet altijd weten wat de uitstraling is van het eigen bedrijf. Hoe moet het bedrijf naar voren komen? Klassiek of casual? Pas je kleding daarop aan en verlang dat ook van het personeel. Moet je jouw bedrijf promoten bij een andere firma? Doe research. Ga na wat de ander verlangt.”




                                                                                         
Klant is koning

Niet alleen mensen binnen de bouwwereld verlangen een correcte kledingkeuze. Ook de klant eist dat. “Zelfs meer dan we denken,” aldus Chris Slaets. Ingrid Nelissen: “De klant kiest voor mensen met uitstraling.” Styliste Griet Vanhees gaf daarover een goede tip. “Modieus zijn, betekent niet enkel dure merken dragen. Met enkele basisstukken in combinatie met een duurder stuk zie je er het stijlvolst uit.”

Ingrid Nelissen - interieurarchitecte

Vergeet ook niet de accessoires. “Zij maken het verschil. Denk aan een lederen riem of een mooie pochette en een das,” zegt Patrick Vossen. Griet Vanhees: “Mijn tip: houd de basis sober en werk je look af met mooie accessoires. Voor dames een knappe pump of een hippe handtas.” “Bij mannen maakt een horloge het verschil,” aldus Chris Slaets. “Elke horloge vertelt een verhaal. Aan een horloge zie je met welke man je te maken hebt,” meent stylist Griet Vanhees. “Dat geldt ook voor schoenen,” stelt Patrick Vossen.



Het verhalend interieur

Met je interieur is het de bedoeling dat je een verhaal vertelt, is Ingrid Nelissen van mening. “De inrichting moet aansluiten bij de eindgebruiker. Anders ben je fout bezig. Bij een creatief bedrijf moet een vergaderzaal sfeervol zijn, bij een notariaat zakelijk. Bij aannemers vinden we vaak de huiselijke sfeer terug. Natuurlijke, strakke materialen zijn in. Ze moeten een eenheid vormen die voor rust zorgt. De hiërarchie binnen een bedrijf is minder belangrijk in het interieur. De directie gebruikt bijvoorbeeld dezelfde soort kasten als het personeel. Laat je persoonlijkheid terugkomen in je interieur.”


De huidige manager wil minder opvallen dan vroeger. Tenminste op het vlak van wagens. Dat beweert Dimitri Chaniotakis van Land Rover. “De huidige manager wil een multifunctionele auto, die toch alle comfort en luxe biedt zoals de vroegere limousines. Alleen zijn er nu meer factoren waarmee rekening gehouden wordt, zoals milieu, fiscaliteit en verbruik. Land Rover en Jaguar hebben resoluut gekozen om in het luxe segment auto’s te bouwen die niet alleen mooi en luxueus zijn, maar vooral functioneel en energiezuinig. De auto verraadt het karakter van de manager. Een aannemer heeft bij voorkeur een zwak voor 4x4 voertuigen.”

Chris Slaets kwam nog met een vaststelling. “Wat mij opvalt binnen de bouwwereld: vroeger kreeg je als aannemer klanten, nu moet hij ze almaar vaker zelf zoeken. Hij moet zich daarom onderscheiden van de rest. Zijn uitstraling is dus belangrijk. De noodzaak om zich te profileren was er vroeger minder.” “Maar,” klinkt het in koor “ Steek nooit iemand de ogen uit. Dat geldt voor je kleding, je interieur en je wagen. Onderschat ook niet de kracht van kennis en kunde. Zonder die twee elementen maak je nooit het verschil.”

Tekst: Daan Slingers

$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1$show=https://bouwprof.blogspot.com/p/events.html

$type=three$au=0$cm=0$c=9$p=1$show=https://bouwprof.blogspot.com/p/nieuws.html

[OPMERKELIJK]_$show=post$type=sticky$c=4$l=1$icon=1$m=0$h=318

[OPMERKELIJK]_$show=home$type=sticky$c=4$l=1$icon=1$m=0$h=318

[PRODUCTEN IN DE KIJKER]_$show=home$type=slider$sn=0$l=0$m=0

Naam

Architecten,10,BouwArena,20,BouwProfs,36,Events,21,Magazine,149,Nieuws,69,nieuwsbrief,5,Opmerkelijk,31,Producten,13,Start,1,
ltr
item
Limburg Bouwt: De modieuze aannemer “Uitstraling is meer dan enkel dure merken dragen”
De modieuze aannemer “Uitstraling is meer dan enkel dure merken dragen”
http://3.bp.blogspot.com/-MWvVcqyzW-U/VJ0whkYmjdI/AAAAAAAAJoo/eCUpJnKOG4g/s1600/Modebewust-6482-1014.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-MWvVcqyzW-U/VJ0whkYmjdI/AAAAAAAAJoo/eCUpJnKOG4g/s72-c/Modebewust-6482-1014.jpg
Limburg Bouwt
https://www.limburgbouwt.be/2014/12/de-modieuze-aannemer-uitstraling-is.html
https://www.limburgbouwt.be/
https://www.limburgbouwt.be/
https://www.limburgbouwt.be/2014/12/de-modieuze-aannemer-uitstraling-is.html
true
4477459768300403125
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Lees meer Beantwoorden Cancel antwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy